Při zakládání si své firmy se rozhodně nedá obejít bez jejího sídla. To je jedna z podmínek, aby se dala nějaká firma vůbec založit, bez toho to nejde. A je pochopitelné, že když už si někdo svůj podnik zakládá, měl by se zamyslet i nad tím, nakolik mu které potenciální sídlo vyhovuje. Protože se tu sice dá využít leckterý objekt, ale přece jenom není jedna možnost stejně dobrá jako jiná.
Když chce někdo podnikat úspěšně, obvykle k tomu potřebuje i dobré firemní sídlo. Tedy objekt, který dobře vypadá a nachází se v atraktivní lokalitě. Ne že by se snad někde jinde, v něčem daleko horším, sídlit nedalo, ale je naprosto logické, že čím hůř takové sídlo vypadá, tím menší bude o takovou firmu zájem mezi veřejností a možnými zákazníky. Bude to vyvolávat přece jenom jistou nedůvěru, i kdyby byla nabídka sebedokonalejší. A to se projeví i na (ne)úspěších.
Jenže je pochopitelnou skutečností, že si ne každý z podnikatelů může ideální sídlo pro svoji firmu dovolit. Dokonalých objektů není k dispozici ani zdaleka tolik jako zájemců o ně a tyto jsou natolik nedostupné či drahé, že prostě ne každý dosáhne ideálu. A když potom někdo nechce přicházet o dobrou pověst a zákazníky kvůli svému nedokonalému firemnímu sídlu? Pak si tento může snadno a cenově výhodně polepšit tím, že si zařídí levné sídlo firmy Praha. V tomto případě totiž nejde o žádnou složitou koupi drahé nemovitosti na atraktivním místě. Tady jde o pouze takzvané virtuální sídlo, které funguje v zásadě tak, že si podnikatel zaregistruje firmu v objektu někoho, kdo je k tomu za úplatu svolný.
V takovém objektu se pak sice přímo nepracuje, ale lze si sem nechat zasílat poštu nebo si je tu možné nechat poskytovat jistý rozsah dalších služeb. A tak je to levný způsob, jak si zajistit, že bude firma pro veřejnost dobře vypadat. A to se projeví i na jejích výsledcích.