Kdyby se provozovatelé internetových obchodů spoléhali vždy jenom sami na sebe, své schopnosti a to, co jim na internetu jejich web poskytuje, dopadalo by to dost žalostně. Spousta z nich by dříve či později zkrachovala, mnozí by horko těžko paběrkovali a zuby nehty se drželi nad hladinou, a jenom hrstka šťastlivců by mohla považovat svůj byznys za skutečné terno, za něco, na čem se dá zbohatnout nebo čím se dá aspoň hodně kvalitně uživit. A každý by tu měl své místo, které by bylo jenom minimálně závislé na jeho vlastní vůli a schopnostech.
Ale provozovatelé e-shopů se naštěstí jenom sami na sebe spoléhat nemusí. Když potřebují pomoc při dosahování žádoucích výsledků, pomocná ruka se tu pro ně najde. A tou je optimalizace pro internetové vyhledávače. Zkráceně SEO.
Internetové obchody se totiž dají optimalizovat, je tu i SEO pro Eshop-rychle, i SEO pro Drupal, a pokud má internetový obchodník postavený svůj e-shop na některé z těchto platforem, může si právě optimalizací významně polepšit.
Protože co to optimalizace vlastně je? Vlastně je to vylepšení webu, které rozhodně nespočívá jenom v nějakých těch kosmetických úpravách. Při SEO se totiž po provedeném auditu upravuje vše, co je třeba, tak, aby web dokonaleji vyhovoval požadavkům internetových vyhledávačů, za což se mu tyto revanšují lepším umístěním mezi všemi relevantními nabídkami. A čím lepší pozici web ve vyhledávačích má, čím lépe je tu e-shop postavený, tím spíše si ho hledající lidé všimnou, otevřou si ho, prohlédnou a snad na něm i utratí peníze.
Optimalizace prostě zajišťuje přirozeně vyšší návštěvnost na webech, které jsou touto zdokonaleny, a tím jim nesporně prospívá. Protože jen s dostatkem návštěvníků je i dostatek zákazníků. A zákazníci znamenají utrácené peníze, jimiž se i internetoví obchodníci živí. A bez nichž nemá žádný byznys svůj smysl.