Co vše obsahuje SEO analýza


K úspěchu jakékoliv firmy je potřeba také její propagace. Právě ona nám pomůže přilákat nové a nové zákazníky, což je základní předpoklad pro dosažení zisku. Ovšem jaký typ marketingové strategie zvolit? Koneckonců, ne každý je vhodný pro všechny firmy.

Jedním z těch méně známých, alespoň tedy mezi laickou veřejností, je metodika SEO. Název je zkratkou z anglického Search Engine Optimalization, tedy optimalizace internetové stránky pro vyhledávače. Jejím cílem je zvýšit návštěvnost webu firmy.

burza2

Vychází totiž z předpokladu, že každý z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem. A čím více jich je, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. To platí zvláště v případě, že daná firma provozuje internetový obchod, jak je dnes prakticky standardem v mnoha oborech.

Problém ovšem je, zda je právě pro náš podnik tato metodika vhodná. V některých případech by totiž nárůst návštěvníků nijak znatelný nebyl, jindy by zase ani ten nepomohl. Jak ale zjistit, zda nejsme některý z těchto případů?

Zde nám může pomoci nechat si udělat komplexní analýzu. Ta nám řekne vše, co potřebujeme vědět. A z čeho se taková SEO analýza SEOLight skládá?

Nejprve se zhodnotí dosavadní návštěvnost webu firmy, a to za delší časové období. Jak je velká? Má stoupající, nebo klesající tendenci? To vše nám hodně napoví.

Dále je zde vývoj prodeje, a tedy i zisku. Jak se změnil po založení webu? Pokud firma provozuje internetový obchod, jaká je jeho podíl na celkovém objemu prodeje? A jakých čísel by onen podnik potřeboval dosáhnout?

burza4

Pak se také zhodnotí, jaký vliv by metodika SEO měla. Jaké by byly náklady na její implementaci? O kolik procent by bylo předpokládané zvýšení návštěvnosti webu? A hlavně, o kolik procent by bylo očekávané zvýšení prodeje? To všechno jsou otázky, na které může odpovědět.

Jak je vidět, pokud si nejste jisti, je dobré si nechat tuto analýzu udělat. Budete vědět, na čem jste, a věřte, že to rozhodně neuškodí.